wersja dla słabowidzących

Karolina Klonowska i Natalia Kopacz z klasy III d I LO w Nowogardzie informują. 12.03.2008r. - 01.01.1970 r.

Otrzymalismy zdjęcia i relację z pielgrzymki uczniów ( maturzystów)  I LO w Nowogardzie do Częstochowy autorstwa uczennic klasy III d :

Pielgrzymka maturzystów z I LO:   W dniach 6-8 marca 2008 r. odbyła się pielgrzymka maturzystów do Częstochowy. 26 osobowa grupa uczniów z I LO pod opieką księdza Marcina Szczodrego, p. Jolanty Pabiniak i p. Barbary Bartoszyńskiej udała się najpierw na zwiedzanie Krakowa, a potem na Jasną Górę, by modlić się w intencji pomyślnego zdania egzaminów. Po jedenastogodzinnej podróży pociągiem  wraz z opiekunami udaliśmy się do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, znajdującego się w Krakowie, gdzie została odprawiona msza święta w intencji maturzystów naszego liceum, której przewodniczył ksiądz Marcin Szczodry. Po Eucharystii odwiedziliśmy kaplicę św. Siostry Faustyny. Kolejnym etapem naszej podróży była wizyta w kościele dominikanów, gdzie znajduje się grób św. Jacka, a następnie słynący z przepięknego witraża Wyspiańskiego kościół franciszkanów. Obok klasztoru znajduje się budynek Kurii Metropolitarnej, w której przez wiele lat urzędował Karol Wojtyła- aż do wyboru na Stolicę Piotrową. Na dziedzińcu Kurii obejrzeliśmy wystawę zdjęć poświęconą Ojcu Świętemu. Mieliśmy również okazję zobaczyć okno papieskie.

Po południu udaliśmy się na krakowski rynek, w którego sercu stoi Kościół Mariacki i słynne Sukiennice. Kolejną atrakcją naszej wycieczki był Wawel a potem zwiedzanie Skałki- miejsca męczeńskiej śmierci św. Stanisława, gdzie znajdują się  również groby sławnych Polaków między innym Adama Asnyka, Stanisława Wyspiańskiego i Czesława Miłosza. Wizyta w Krakowie to doskonała okazja do tego, by zobaczyć wiele wspaniałych miejsc, zapisać je w pamięci i być może kiedyś tam wrócić. Niesamowitego klimatu tego miasta nie da się opisać, ani uchwycić na fotografii. To trzeba po prostu zobaczyć.

Około godziny 18 wyruszyliśmy pociągiem do Częstochowy. Tam udaliśmy się do miejsca naszego noclegu. Grupa uczniów wybrała się jeszcze na Jasną Górę, by podziwiać jej walory nocą.

W sobotę był czas przede wszystkim na modlitwę. O godzinie 6 rano kilkunastu maturzystów wraz z księdzem Marcinem udało się na odsłonięcie obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej. O 8 zaś na Jasnej Górze była już  cała nasza grupa. Wspólnie uczestniczyliśmy miedzy innymi w spotkaniu Maturzyści uczniami Chrystusa, drodze krzyżowej na Wałach Jasnogórskich oraz modliliśmy się podczas mszy świętej, której przewodniczył biskup Błażej Kruszyłowicz. Późnym wieczorem udaliśmy się w drogę do domu.

Z pewnością był to czas wyciszenia, refleksji i  zadumy. Wierzymy, że to, czego doświadczyliśmy podczas tej pielgrzymki, pomoże nam w  przyszłości dokonać właściwych życiowych wyborów.