wersja dla słabowidzących

NIEPOKONANI UCZNIOWIE W GDAŃSKU I WYJĄTKOWA LEKCJA HISTORII - 13.06.2019 r.

Dnia 6 czerwca uczniowie Zespołu Szkół w Goleniowie, a zarazem podopieczni Stowarzyszenia NIEPOKONANI poznali kolejne polskie miasto - Gdańsk! Data naszej wycieczki nie była przypadkowa, ponieważ w dniach 1-11 czerwca pod nazwą „Święto Wolności i Solidarności” odbywają się uroczystości związane z 30. rocznicą wyborów z 4 czerwca 1989r. Gdańsk - miasto, które odegrało niebagatelną rolę w dziejach nie tylko Polski, ale i świata! Pani przewodnik zaczarowała nas swoją opowieścią i zaangażowała do czynnego poznawania historii. Warsztaty edukacyjne sprawiły, że Gdańsk stał się bliższy naszym sercom! Zaczęliśmy tam, gdzie symbolicznie rozpoczęła się II wojna światowa - na Westerplatte. Ruiny umocnień, Cmentarz Obrońców Westerplatte, Wartownia nr1 - miejsca, które same mówią o bohaterstwie Obrońców.  Tego dnia gorące były nie tylko nasze serca, ale i aura - dlatego stojąc na moście długo wpatrywaliśmy się w Motławę. Po chwili, jak dawny orszak królewski zostaliśmy powitani przez Złotą Bramę, by rozpocząć spacer ulicą Długą. Zostaliśmy poinformowani, że lista zabytków, które warto zobaczyć  jest tak długa, że nie sposób w ciągu jednego dnia, ale… Zobaczyliśmy na własne oczy Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, zabytkowy ratusz (usłyszeliśmy nawet carillon z wieży ratusza), Bazylikę Mariacką (największą na świecie ceglaną świątynię), ulicę Mariacką, Żurawia Gdańskiego. Na pożegnanie zachwyciliśmy się widokiem ze szczytu latarni morskiej w Gdańsku - podziwialiśmy widok na port gdański, Westerplatte i całą Zatokę Gdańską aż po Gdynię i Hel.  Tyle wrażeń jednego dnia sprawiło, że to ważne dla historii naszej Ojczyzny miasto będziemy nosić w naszych sercach! W związku z tym całego serca wszyscy NIEPOKONANI uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Goleniowie dziękują za wsparcie udzielone przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Pana Olgierda Geblewicza! Na nasze wzruszone serca czekała również rozrywka w Sea Park w Sarbsku oraz Illuzeum w Łebie. Niepokonani zdobyli również Wydmę Łącką oraz zwiedzili Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Tego wszystkiego dokonaliśmy przez trzy dni! Brawa dla wszystkich Niepokonanych! W tajemnicy zdradzę, że planujemy kolejną wyprawę.

Informacja oraz zdjęcia ZSS Goleniów